15 okt. 2020

Sommarminnen

De senaste dagarna har hösten verkligen visat att den är här. Blåsigt, kyligt och mestadels grått ute.
Vi har inte så många lövträd där vi bor, mest är det tallar och de blir inte vackert färgsprakade precis, men berberisbären är härligt röda nu.

Jag samlar ihop några sista sommarminnen,

som bilder på tre av alla pelargonblommor jag njutit av den här sommaren.


Den här ljusrosa är en Zonartic Lara Mandarin, den blommade med endast en blomma men vilken blomma sen. Majestätisk.

I somras målade jag ett kort till en lite nyfödd Selma och jag fastnade för en cirkelbakgrund till en blomsterkrans.
Jag gjorde ett par lite större också, i andra färger och 

med andra blommor.
Nu är sommaren 2020 ett minne, corona-sommaren, att läggas till andra somrar i minnesbanken, som den ganska vanliga sommaren 2019 och den heta och torra skogsbrandssommaren 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar