20 mars 2020

Rätt och fel

Hur känns det idag? Min orosnivå är klart lägre än den varit på flera dagar, förmodligen av den enkla anledningen att jag inte läst eller tittat på några nyheter över huvudtaget. Utan det konstanta inflödet av nyhetsflashar känns livet som vanligt.
Jag gläder mig åt att vårdagjämningen är här och mandelträdet firar med att nästan vara helt i blom.
Dagens krypa nära blev en titt in i en purpurklätt med sina ludna blad.
Vi har haft nästan alla väder under dagen, sol, mulet, regn och snö. En stund, när det var sol här, var det oväder över Blå Jungfrun. Hon syntes inte alls.
Den andra svarta sjalen är färdigstickad och ligger nu i spänn. 
Den blir fin och precis som den ska vara.
Något som inte blev som det skulle var de tre små påskaninerna jag sytt. Hade jag gjort som det stod i mönstret hade det blivit rätt men i stället för att bara göra fel en gång så serieproducerade jag förstås flera stycken stackars kaniner som nu har sina båda öron på samma sida i stället för ett till höger och ett till vänster. Inte undra på att de ser ledsna ut och mer liknar katter än kaniner! Jag fick mig ett gott skratt när jag hade sytt klart den första och vände den med rätsida utåt och genast insåg att jag gjort samma fel på alla. 
Nåja, de här kaninkatterna ser ut på det här sättet och faktum är att jag ler mer åt dem nu än jag förmodligen hade gjort om de var som de skulle. Ibland blir fel liksom roligare än rätt.
Vill man sy kaniner, med ett öra till höger och ett till vänster, finns mönstret att köpa från Stitchning notes. Man kan förstås låta bli att läsa i det också.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar