21 mars 2020

Kaninernas öde

Nej det gick bara inte, de stackars ledsna kaninkatterna ville absolut inte ha båda öronen på samma sida så 
medan jag lyssnade på Lundströms bokradio i morse sprättade jag isär dem och sydde nya baksidor, med örat på rätt ställe 
De ser fortfarande ganska ledsna ut men vem skulle inte göra det efter en stor isärsprättning?
Nu är de som de ska och de kommer bli finfina godisgömmor till påsk och  
kanske långt efter det, för vem vet hur påsk-pås-kaninkatter lever sina liv.
Mitt liv, åtminstone den här dagen av mitt liv, har jag fortsatt att inte läsa eller lyssna på nyheter, jag har bakat bröd och jag har ägnat ganska många timmar vid symaskinen, 
stickat en stund och, förstås, 
gjort dagens detaljspaning. Alltså, trädpioner är bland det häftigaste som finns. De är märkliga, mäktiga, vackra och spännande, se bara på den! Som två händer som gömmer en hemlighet mellan fingrarna. Naturen, du är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar