27 mars 2020

Säkerhetsavstånd

Hur har ni det i dessa märkliga oroliga tider? Tycker ni att allt är överdrivet och onödigt eller är ni på riktigt bekymrade? Min stressnivå är fortsatt hög och jag blir igen påmind om att förnuft och känsla är två helt olika saker som inte alltid går hand i hand. Hur rationellt tankarna än går, hur logiskt man än resonerar så finns känslorna där och de går sin egen väg och det är känslorna som får musklerna i axlar och nacke att vara spända mest hela tiden och ger en molande oro i magen.
Jag har sytt min andra distansros så
nu har vi två kuddar i soffan. 
Det tar en stund att sy på en massa knappar men  
jag tycker att det är värt tiden det tar.
Den här veckan har varit ganska motig men ute spirar det, både här  
och där. Jag köpte en ranunkel i måndags och den har glatt mig varje gång jag går förbi. 
Vackraste av blommor. 
Nu tar vi helg, en bit från varandra, eller hur?
Det känns bäst att hålla säkerhetsavstånd.

2 kommentarer:

  1. Jag känner av ångest och oro nästan varje dag. Idag hade de skärmat av kassabiträderna i våran lokala affär och det kändes som om man var i ett parallellt universum. Jag förstår ju varför men det känns så himla overkligt allt; hur sjutton blev det så här???
    Ibland måste jag bara strunta i det helt och begrava mig i tv-serier och handarbete och för att bara orka med ångesten...
    Fina kuddar <3. Själv håller jag mig till virkning och broderier just nu. Och tack och lov för husdjuren; de bryr sig inte om Corona...! Ha en bra helg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det känns i hela kroppen. Olustigt på så många sätt. Idag plockade jag också fram ett broderi, allt för att sysslesätta tankarna. Önskar dig en fin söndag och kommande vecka!

      Radera