4 nov. 2018

Peter och Freddie

Här vid havet ligger dimman tung och tät.
Jag har huvudvärk för femte dagen i rad och det är tröttsamt, riktigt tröttsamt men det bästa är att för varje stund det värker närmar sig stunden när värken är borta igen. Den håller inte på för evigt och det gör inte dimman heller.
Händerna har jobbat med sockor när huvudet sysslat med annat. 
Det här är Peter, eller Pelle Kanin som han kallas på svenska, andra paret i Kay Jones sockserie inspirerad av Beatrix Potter. 
Ett enkelt strukturmönster och tår och hälar i egen färg. 
Det blå garnet är Alegria från Manos del Uruguay och det gula är från ett restnystan i min stora korg med sockgarnsrester. 
Lättstickat och väldigt sött strukturmönster som jag kommer återvända till. 
Nu är det bara ett mönster kvar i Beatrix Potter-serien. Det första var Jemima (Blanka Vanka). 
Igårkväll trotsade jag huvudvärken och var med maken på bio. Som det stora Queen-fan jag är så ville jag absolut se Bohemian Rhapsody om bandet och kanske främst Freddie Mercury, spelad av Rami Malek. Jag blev inte besviken.
Freddies livshistoria var tragisk på många sätt men han och hans bandkollegor var, och är, musikaliska genier. Det var mycket musik i filmen och vi var många i publiken som nynnade och mimade oss genom alla låtarna. 
I've paid my dues
Time after time
I've done my sentence
But committed no crime
And bad mistakes 
I've made a few
I've had my share of sand kicked in my face
But I've come through
We are the champions, my friends
And we'll keep on fighting 'til the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions of the world
***Queen***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar