27 nov. 2018

Hältestar

Äntligen en dag när jag känner mig som en människa igen! Härligt!
Faran med att känna sig pigg efter en längre tid är att man vill göra allt och det ville jag idag. Kanske tog jag i för mycket även om jag fick säga åt mig själv på skarpen att vila några gånger. Morgondagen kommer definitivt med facit i just den frågan.

Jag har testat en för mig ny häl.
Sockorna är stickade från tån och upp så hälvändningen och hällapen är gjorda nerifrån.
Grundmönstret till sockan är Petty Harbour, ett gratismönster på Ravelry.
Det mintgröna garnet är från Stranded Dyeworks och det orangefärgade från Garnbolaget.
Hällappen blev inte särskilt snygg, den ser för hög ut och jag stickade den för löst men det är ju inte mönstrets fel. Jag var osäker på om jag förstod mönstret rätt och kanske ska den inte riktigt se ut så här.
Frågan är ändå om den passar eller inte. Ganska bra, inte helt perfekt men heller inte dåligt. Att filma sina egna fötter och kliva omkring på en frostkall trätrall där garnet gärna vill fastna i frosten var inte optimalt, men ganska kul.
Jag vet inte om jag ska testa just den här hälen igen, troligen inte, men 

sockorna, de kommer jag använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar