16 nov. 2018

Min hemliga kärlek

Jag brukar alltid säga att turkos är min färg, den finaste av färger, och att sexåringen i mig är galet förtjust i rosa så därför har jag en del rosa plagg men jag har en hemlig kärlek också; djupt lila. Inte vilken lila som helst men en alldeles särskild nyans.
Genom mitt glasögonprydda liv har jag flera gånger valt lila bågar. Då och då väljer jag något annat men kommer alltid tillbaka till lila igen och när Emma (Emmaebom på Instagram) hade med sig en härva av den underbaraste lila när vi var på Gotland, då slog jag till och köpte den. Garnet växte upp till en Stashbuster-sjal och den passar min prickiga klänning, och mig, perfekt. 
En enkel rätstickad sjal med några små hål här och där
i en form som passar mig allra bäst av alla sjalmodeller. 
Ikväll är jag inte alls där jag hade tänkt att vara, i stället för att träffa kära vänner så har jag krupit upp i mitt soffhörn och försöker få elefanthjorden som trampar fram i mitt huvud att lugna ner sig lite. Skogshuggaren i mitt bröst har äntligen tagit helg och vila, så sakterliga infinner sig friden. 
Planera och omplanera, det är så det är. Och så får man berömma sig själv för att man lyssnar på kroppen. Den ljuger aldrig.
Hjärnan däremot, det kan ju som bekant hitta på vad som helst!

1 kommentar:

  1. Åh! Ja, den lila är den bästa!
    Hoppas elefanterna lugnat ner sig! Kramar��

    SvaraRadera