10 feb. 2018

I min fantasi bor en tant och en katt och elva små troll

En helt ledig dag, vad gör man av den?
-Nemas problemas, hälsar Morris, man bara är!
Så jag har bara varit, mestadels under en hund eller två och
jag har stickat fler varv på en socka än vad jag brukar göra, bara för att jag inte hade så bra koll på vad jag gjorde, men de verkar passa ändå. Vilken tur för repa upp en tå och lite till känns så onödigt och trist.
Vi bor en bit utanför stan, utan gatlyktor och ljus från andra hus. Jag har löst det genom att skaffa flera ljushus, ett superbra alternativ.
De står där och det varma skenet från fönstren kan man kika in i och fantisera om vilka som bor där, vad de gör och om de har katt, eller kanske fiskar. Fantasi, det har jag. Det är en superkraft, helt perfekt att ta till de dagar man bara är! Och alla andra dagar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar