24 feb. 2018

En tröja, en kofta, nej en tröja

Denna väldigt snöiga februarilördag har vi inte skottat särskilt mycket snö,
nej, i stället åkte vi hem till lilla dot som var ensam hemma med fyra hundar. 
De två vita gillar snö men gillar också att vara inne och mysa.
De kan nog sova var som helst, gärna i någons knä. 
Jag hade med mig min randiga stickning, den som först skulle bli en tröja, sedan en kofta och nu kanske blir en tröja i alla fall.
Tror jag. Eftersom jag inte är helt säker vill jag inte ta av garnerna efter varje rand utan behålla dem hela, om jag får för mig att repa upp en bit. Lite trassligt att ha sex nystan att ha koll på men det går. 
Utgångspunkten är en tröja med väldigt liten urringning, nästan båthals, Disa från Yll o tyll (knit-along i Yll o tyll Facebookgrupp pågår just nu), men båthalsade tröjor kan jag inte ha på mig så jag hackade mönstret och gjorde en djup V-ringning. Jag tänker göra en smal resår i ringningen så småningom.  
Så det kanske blir en tröja trots allt. Skulle jag ångra mig så behöver jag bara repa upp till botten på V-ringningen och fortsätta med delade framstycken. Ibland är det bra med valmöjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar