26 feb. 2018

Den ständiga dialogen

- Matte, det är en sak jag skulle vilja säga.
- Jag tycker det är så himla bra att ni köpt ett stort klätterträd till oss för nu är det mycket lättare att komma upp på vitrinskåpet. Supersnällt av er.
- Fast jag undrar, skulle man kunna få en mjuk kudde att ligga på här uppe när man kollar på tv? Och kan du sätta på den där kanalen med lejon och fiskar och sånt igen? Den är bäst. 
Man har aldrig tråkigt med Morris, aldrig.

Min trötta och rastlösa måndagshjärna klarade inte av att ta tag i någon av de pågående koft- och tröjstickningarna så det blev en ny socka. 
Min entusiastiska kreativa del av hjärnan bestämde raskt att den här sockan ska jag skriva ett mönster på. (Hur gick det till?! undrar överhettade tröttdelen av hjärnan). Återstår att se vilken hjärndel som vinner.

Det var stor lycka i huset vid havet ikväll för äntligen kom plogbilen! Det behövdes! 
Att bo allra sist på en lång väg har sina fördelar, att snabbt få vägen plogad är inte en av dem. Det snöar fortfarande så mycket att det säkert inte kommer märkas i morgon bitti att vägen varit plogad, men vi vet ju att den varit det och det får vara gott nog.

1 kommentar:

  1. Haha! Dina katter är för härliga! Och hej plogbilen! /Sofia

    SvaraRadera