26 nov. 2017

Selbu

Det är väldigt många i stickvärlden som stickar Selbuvantar just nu, Selbu mittens efter Eli/Skeindeer knits mönster
Selbu är en kommun i Norge och där finns en gammal och stark sticktradition, Eli kommer därifrån och har den som utgångspunkt för det här mönstret och de andra i Selbu mitten club
Rosa och lila känns som ett väldigt otraditionellt val men jag gillar det. 
Som i alla Elis mönster finns det gott om fina detaljer. 
De här vantarna är stickade i Novitas 7 bröder, jag tror jag hade sticka 3.25 mm. 
Nu är jag i kapp efter att ha stickat Flora, Nea och Mebonden och så Selbu. På fredag kommer sista mönstret i klubben. Spännande!

I huset vid havet är vi lite lata idag. 
Medan jag stickar vantar och lyssnar på ljudbok ligger Luna och snarkar intill och 
Morris har rullat ihop sig en bit bort. Senast jag såg Minerva låg hon på dörrmattan, hon vill gå ut men stannar nog helst inne hon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar