27 nov. 2017

Novemberupplopp

Tänk, vi är redan inne i sista veckan i november. Den här månaden har varit solig och ljus på många sätt, en riktigt fin november och nu när vi snart går in i adventstid blir det ännu lite ljusare och ännu lite mysigare. Adventstiden är en av mina favorittider, fast när jag skriver det så kommer jag på att jag faktiskt gillar de flesta tider på året. Jag ser vackra saker i varje tid om jag anstränger mig lite och det gör jag gärna. Hellre det än att oja sig och sura över omständigheter man inte kan påverka. Det låter präktigt med positivt tänkande men vad det gäller årstider och väder så funkar det förvånansvärt bra. Och nej, jag är inte alltid positiv.
En liten utflykt till fina Vimmerby kan förgylla en dag. 
Jag var inne i Husqvarnabutiken och köpte ett jättefint monsteratyg, ett matchande enfärgat och ett nytt klänningsmönster från danska Onion. Jag ska nog inte använda mönstret till monsteratyget för då skulle jag behöva klippa sönder de fina bladen för mycket men jag har andra tyger i mitt skåp som passar bra till det. Kanske syr jag en tunika och ett par leggings av de nya tygerna. 
Det är bra att det finns några butiker kvar som säljer tyger som man kan känna och klämma på.

För övrigt så stickar jag på mina mysterievantar Julekveld
Hunden och katten har nu fått sällskap av en liten gran och en ljusstake. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar