30 nov. 2017

Förvandling

När man hittar kökshanddukar som är onödigt fina för att vara just kökshanddukar så syr man något annat av dem.
Jag hittade superfina kökshanddukar på Hemtex designade av Ulrika Gustafsson och jag tänkte direkt att de skulle bli superfina projektpåsar.
Sagt och gjort, jag tog en ny handduk och klippte sönder den. Kompletterade med lite rött tyg till foder och kanal, en bit band och ett par snoddstumpar.
Jag är så nöjd!
Mönstret finns HÄR och det blev en liten remsa över från handduken som jag ska sy en liten börs av tänkte jag. 
Min julstickning kommer definitivt att förvaras i den här påsen. 
Och så till sist,
- Hej då november! Du var en fin månad på många sätt. En av mitt livs finaste novembermånader med många soliga och ljusa dagar. Jag har blivit mycket bättre på att hantera dig med åren och nu trivs jag med dig rent av. Du är så välkommen tillbaka nästa år. Nu är vi laddade för advent, jul och vinter och vi får förhoppningsvis lite snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar