26 sep. 2017

Ups and downs kan man väl säga

Höstpromenader är bland det bästa som finns.
På eftermiddagen idag så strövade jag omkring bland klippor och snår.
Jag såg en väldigt liten ö i en pöl. 
Jag såg en större ö ute i en vik.
Jag såg en slät horisont och 
jag såg ett fartyg som gått på grund. De har verkligen gått på grund ordentligt, det är mindre än en meter djupt där de står! 
Hur man kan vara på väg från Visby till Oskarshamn och missa leden in och i stället hamna på urberget en bit söderut är en gåta, eller kanske inte en gåta utan en konsekvens av för blött leverne?  
Jag såg färggranna svampar
och nypon. 
Jag njöt av promenaden och 
när jag precis vänt för att gå hemåt så halkade jag på blöt mossa, for på rumpan och gjorde mig illa i ena benet. Jag funderade en god stund på om jag skulle kunna linka hem, det kunde jag, men det gick långsamt och jag skuttade inte en enda gång.
Jag tyckte att situationen krävde glass. Det hjälpte kanske lite, i alla fall för stunden.
Som tur var väntade en rolig överraskning i brevlådan.
Min fina vinst i sockstickningsknit-a-longen Magical maladies!
Den sammanfattar dagen på ett bra sätt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar