19 sep. 2017

Kattvakter

Idag har det regnat precis hela dagen och då har det passat bra att mysa under ett täcke med en katt vid fötterna. 
När jag försökte resa på mig satte Morris klorna i min fot och väste ordlöst - Ligg still! Jag lydde så klart. I alla fall ganska länge.

Jag hade en idé om att klippa till en trikåklänning efter ett nytt mönster jag köpt. Jag vet inte om katterna har ingått en pakt emot mig men Luna såg snabbt till att jag inte alls skulle klippa till något tyg. 
Hon gick fram och tillbaka på tyget och när jag lyfte ner henne så hoppade hon direkt upp igen.  
Hon var särskilt intresserad av kanten som rullat sig och när hon började bita i den åkte hon ut i regnet. Så intresserad av tyg har hon aldrig varit tidigare. Oroväckande.

Jag har i alla fall fått sticka lite på ena ärmen på Cockatoo Brae-koftan och dricka flera koppar te.
Mina kattvakter hade inget emot det. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar