7 juni 2017

Av småbitar

Tack för alla snälla kommentarer om mina jordgubbsgrytlappar! Det är verkligen roligt att dela med sig när man får fin respons och om det är någon av er som syr dem, dela gärna en bild med mig. Det vore kul!

Den här dagen har varit som i småbitar för mig, lite här och lite där, lite hit och lite dit. Det är intressant att vissa dagar känns som en evighetslång sammanhängande del och andra dagar bara består av små pusselbitar som inte verkar passa ihop och ändå är det ingen direkt större skillnad på dagarna om man betraktar dem utifrån. Upplevelsen finns väl som vanligt inuti oss och idag har jag känt mig lite splittrad.

Jag har i alla fall stickat klart ett par sockor, Time square socks, i Tant Koftas fina garn med det för stunden inte helt passande namnet Höstlöv. Bättre bilder kommer när sockorna torkat.
Nu tittar kvällssolen fram och skiner på sockorna där de hänger. Tidigare idag så regnade det och blåste så jag aldrig trodde att det skulle ta slut.

Jag satte mig vid symaskinen en liten stund också och frihandsquiltade några restblock.  
Resterna är från ett täcke jag sydde 2008-2009 till min syster och hennes familj.
 Jag vet att det är välanvänt och älskat och det är kul att äntligen göra något av de sista bitarna som inte fick plats i täcket.

Något ritat har det inte blivit idag men gårdagens ritkvart ägnades åt Sommargyllen, precis som jag tänkt.
Jag har hoppas att det blir en liten ritstund i morgon igen och en något mer sammanhållen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar