3 juni 2017

Blomsterhav

För sex år sedan var jag med familj och ett par vänner på Sofiero och tittade på den fantastiska färgprakten av azaleor och rhododendron.
Nu håller jag på att återskapa det jag såg i miniformat.
En korg med virkade blommor i Sofiero-färgskala.

Jag började göra några stycken
sedan några till 
och plötsligt hade jag en korg full! 

Beskrivningen finns på Bautawitch hemsida. Man vill göra många, så är det bara.

Idag har min brorson varit här några timmar och vi brukar alltid rita tillsammans. Varje gång jag ritar tänker jag att jag lägger alldeles för lite tid på att göra det, jag tycker det är så roligt. Jag får liksom börja om från noll varje gång eftersom jag inte håller på kontinuerligt.
Kanske skulle jag avsätta en kvart varje dag hela sommaren till att rita. Jag tror faktiskt det.
Summertime, and the living is easy.

2 kommentarer:

  1. Vad i hela världen vad bra du ändå är att rita. Jag håller ändå med att stannar man upp med målande eller ritande så får man börja från början. Har erfarenhet av detta med målandet för rätt svårt att komma till skott sen man stannat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Bäst att bestämma sig för att försöka skapa en ny vana och göra lite varje dag 😀

      Radera