21 apr. 2014

Tankepaus

Fundersam har jag varit i dag. Det finns så mycket att fundera på och ibland behövs en ledig dag för att betänka vad man har, vad man inte har, vilka val man gjort och hur man vill att det ska bli. Jag har tänkt på människor jag känt och känner, en del har tagit mycket plats och andra lite, och på mig själv där jag ibland tagit mycket plats och ibland bara gått undan.

En vän lånade mig boken Vem bestämmer i ditt liv? av Åsa Nilsonne och den har jag läst i dag. 
Den passade bra in på mina funderingar.
En del människor skulle kraftfullt neka till att de står i rampljuset men de står där likväl om de tar all uppmärksamhet med till exempel gnäll eller ömklighet och tyck-synd-om-mig-uppträdande. Det finns många sätt att stå i rampljuset.

Dagens ruta blev alltså lite betänksam.
Det har varit ännu en solig dag. 14 grader i vår del av landet. Det är bra att våren får skynda långsamt tycker jag för våren får gärna räcka länge. 
Räcker länge gör också humle-sjalen. Varven är nu ungefär 400 maskor och det tar tid att ta sig framåt...
...men så länge det rör sig så går det likväl framåt, med stickningen precis som med livet.

2 kommentarer:

  1. Hej! Läste boken i helgen och visst fick man lite aha upplevelser.
    Ann i Örebro

    SvaraRadera