29 apr. 2014

Grått som är blått och vitt på vitt

Vilken vacker dag det varit! Nu känns det redan att annat väder håller på att ta över. Borta är de 23-24 graderna och nu blåser det kallt från havet men vad gör det när man vet att det kommer fler fina, soliga och varma dagar längre fram?
I huset vid havet närmar sig inflyttning. Nu är alla tapeter på plats.
Sovrummet är ljust blått, en färg som är omöjlig att fånga på bild.
Hur jag än försökte så ser den bara grå ut men den är vackert ljusblå. 
I det rum som är tänkt som mitt blivande syrum är allt vitt.
Vitt på vitt då det behöver vara så ljust som möjligt i det rummet. 
Just nu är den värsta röran i tvättstugan.
Väggarna ska målas minst en gång till, förmodligen två och så ska ny golvmatta in. Sen är det dax för oss att montera allt som ligger i platta paket från IKEA och väntar.
Än så länge är jag mest glad för att vi målat fönstren vita. Så fint!

Nåja, än så länge hinner jag med en ruta om dagen även om renoverings- och flyttbestyr pockar på.
Dagens röda glada ruta satt jag ute i solen och gjorde. 
Och visst hinner jag slappa i soffhörnet också.
Humlan är snart klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar