17 apr. 2014

Flyg du lilla

Skärtorsdag, dagen mellan dymmelonsdagen och långfredagen. Skär som i ren och klar men visst är skärtordagen väldigt förknippad med påskkärringar och godis?
Mitt eget påskägg fyllde jag med pärlor och knappar. Bra godis.
Påskägget i keramik har jag haft i flera år. Fint som riktiga ägg.
Dagens ruta blev lite skärtorsdagsinspirerad på något sätt.
Nåja. Vem kommer föresten på att göra småfåglar klädda i stickat?
Inte är de söta, inte kan de flyga och inte är de välgjorda men jag kunde inte låta bli att rädda de små stackarna från hyllan på Maxi och låta dem få ett bättre hem. Förr eller senare kanske de kommer till nytta eller kan glädja någon. Lite fulsöta är de i alla fall.

Glädjer mig gör påskrissockorna. Andra är på gång nu!
Hoppet om att de blir klara under påskhelgen lever.
Hoppet om en soligt och fin helg lever också. Härligt!

1 kommentar:

  1. Här i mina trakter så är det påskafton som är förknippat med påskkärringar o godis ;-)
    Det är så härligt o läsa i din blogg o se alla fina bilder. Glad påsk kram Anneli

    SvaraRadera