5 apr. 2014

Påsar av gamla jeans

Häromdagen såg jag några roliga jeanspåsar och tänkte att jag skulle testa att sy sådana själv. Mönstret finns på Makezine men jag gjorde inte en rund botten som i mönstret utan gjorde avsydda hörn så botten blir lite kantig. Mycket lättare och minst lika snyggt tycker jag. Ett par gamla jeans, lite bomullstyg, vadd (jag använde termovadd) och snabbare än man kan tro så hade jag sytt tre påsar.
Låret på jeansen blir en lite bredare påse och smalbenet blir, just det, en smalare.

Dagens ruta är rosa, rosa som lätta tankar och lätt sinne.
En skön lördag med andra ord. 
Jag vet inte vad jag ska ha i mina jeanspåsar. Några förslag? Jag har ett par ljusa jeans som också skulle bli finfina påsar så det är ju bra om jag använder de jag redan gjort, eller hur?

4 kommentarer:

  1. Really a good idea, thank you so much

    SvaraRadera
  2. Superfina, kanske kan du ha trådrullar eller fröpåsar i någon av dem.

    SvaraRadera
  3. Ur snygga påsar. Man kan använda dem till småplock i det fina badrummet. Kanske sy en jättestor att förvara toarullar i osv.,,
    Tack för din fina blogg som jag förgyller varje kväll med.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte om Din idé med jeanspåsarna!
    De fina tygerna som Du använt till innertyg blev så vackert i kombination med jeanstyget när det veks ner över kanten lite.

    Dollandesign

    SvaraRadera