1 apr. 2014

Huka er!

Första april och det är sant att den mörka furun runt fönster i huset vid havet snart är ett minne blott.
Det är också sant att ögonblicket för tapetsering närmar sig med stormsteg.
I trädgården blommar små vivor. De hukar undan de kalla vindarna. 
Solen skiner och det ser ut att vara varmt och skönt men som den första april det är så är det lur. Det är iskallt! 
De är allt bra modiga de där vivorna. 
Det här konstverket är min favorit. 
För den som inte känner igen den röda fågelliknande varelsen så kan jag berätta att det är en buskpion. Pioner är på min tio-i-topplista. De är så vackra, även i det här tillståndet.

Eftersom det är ny månad så är det nytt mönster på dagens ruta. Mönstret finns HÄR  som ruta 8 men jag har fått ändra lite för att få storleken på den här rutan att passa med mina tidigare. Den är i minsta laget så i fortsättningen kanske jag lägger till ett varv med fasta maskor.
En schysst dag på många sätt och jag har köpt tyg och funderar på sömnadsprojekt. Jag har massor av idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar