20 dec. 2013

Sista dagen innan det vänder

Vet ni vad - i morgon, så där strax efter kl 18 så vänder det. Då blir det ljusare igen! Sakta men säkert.
Det är bra det för i dag var hela dagen mörk och grå. 
Fast färgerna kan var vackra och mustiga även en grå vinterdag.
Och havet, det där havet. Alltid så vackert.

Lyckliga jag fick lite vovvemys för andra dagen i rad.
Skorpan och jag är kompisar. 
Den där lilla bus-Nova däremot, hon vill inte vara kompis med mig. Hon tror nog att jag ska äta upp henne... 
Det har jag inga planer på. Hår i munnen, urk!

Jag har fått ett underbart julkort i dag. Den finaste sorten!
Nu ångrar jag lite att jag inte skrivit och skickat ett enda julkort men det är som det är och jag skickar alla mina omtankar och önskningar om en fridsam och fröjdefull jul till vänner, bekanta och er bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar