5 dec. 2013

Det blommar!

En liten varning så här i december - blanda inte ihop julhus och hjulhus! Det är lätt gjort.
Just det här julhuset finns på lilla torget i staden där jag bor och när jag såg det i morse så var jag så glad. Inte för huset utan för att jag just var klar hos tandläkaren.

En liten virkad blomma i tunnare garn har det blivit i kväll. Jag känner redan nu att det kommer att bli en ganska stor bukett innan jag är klar. 
Den lilla, i tunt garn, blev betydligt finare än den i tjockare garn.
Men båda är fina (även om bilden är suddig och inte gör dem rättvisa) och ibland behövs en stor blomma på någonting.

Glädje väntade i brevlådan också! December månads Karins hitte på(se)
Beskrivningen den här gången är helt otrolig - som vanligt! Karin kan skriva mönster så att man verkligen vill läsa hela mönstret innan man börjar. Det är något unikt, i alla fall för mig som gärna kastar mig över ett projekt och knappt läser första raden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar