15 dec. 2013

Julkorg för det viktigaste

Kvalitetstid med symaskinen, det passar bra en regnig tredje advent tycker jag.
De tre broderierna jag gjorde förra helgen...
kompletterat med en stjärna jag gjorde igår...
har nu blivit en julkorg. En julkorg för det viktigaste till julen.
Det är broderier på alla sidorna, termovadd mellan och foder av bomullstyg inuti.
Jag undrar vad som ska läggas i julkorgen. Inte apelsiner, även om de passar bra för tänk om de skulle börja mögla i botten. Urk. Inte nötter för korgen är för stor. Julklappar? Nej då är nog korgen lite för liten. Jag kommer bara på en sak som passar just nu - garn!
Helt perfekt!

9 kommentarer:

  1. Snygg korg. Men varför inte apelsiner. Lägg en duk i botten. Har man tur så är apelsinerna goda och då hinner de inte mögla./L8

    SvaraRadera
  2. Jösses så snygg!! Kan man önska sig dig som syfröken? :)

    SvaraRadera
  3. En bra ide´av Dig att sy en vacker julkorg av Dina vackert broderade "block", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Javisst - det viktigaste ska så klart ha det fint :)

    SvaraRadera
  5. När man ser så här fina broderier får man nästan lust att ta till broderenheten igen:-)) Blev ju en jättehärlig korg av de fina blocken! kram Katarina

    SvaraRadera