1 dec. 2013

Dagen idag är en märklig sak

December!
Det har jag uppmärksammat genom att dricka jättegott chokladtryffelte, bläddra i fantastiskt vackra boken med estniska spetssjalar, funderat på vad jag ska tillaga i fina turkosa minigrytor och smaskat på några Årechokladbitar.
Till slut lyckades jag också få fram adventsljusstaken och tända första ljuset. 
Sen slappade jag i soffan tillsammans med min allestädes närvarande Assar. 
Njöt av det vackra ljuset från adventsstjärnan gjorde jag också.  
En miljon uddspetsar är stickade på Pop spotssjalen. Det är några hundra tusen kvar att göra. Jag brukar vara snabb men när det gäller de där uddspetsarna är jag allt annat än just snabb. Det finns så mycket annat att sticka emellan med om man säger så.
Decembernöjen. 

1 kommentar:

  1. Så klart det är en märklig dag idag, fast egentligen är alla dagar speciella på sitt sätt.

    SvaraRadera