26 feb. 2013

Förberett

Äntligen en solig dag!
Käre maken har förberett för soliga dagar och skottat fram trädäcket för fikapauser ute, men jag avstod trots allt idag. Jag stod ändå ute i solen en bra stund och njöt.
Sen blev det eftermiddagsvila med stickning och jag misstänker att garnet inte kommer räcka. Bården drar mycket mer än jag räknat med. 
Och så konstaterar jag -igen- att en del garner är toksnygga på härva men inte alls lika fina stickade.
Nåja, om garnet inte räcker så får jag väl repa upp och göra bården med ett annat garn.

För en liten stund sedan såg jag himlen brinna. 
En fin final på på en fin dag. 
Och eftersom det varit en bra dag och jag följde CS Lewis råd för att bota all human ills genom att skriva igår så kanske jag kan dra slutsatsen att han hade rätt. Tills vidare i alla fall.

1 kommentar: