18 sep. 2012

Ett radband av maskor

Åh vad jag tycker om tvåändsstickning!
Det blir så jämt och fint, och varje maska är som en pärla på ett radband, en meditation i koncentration och stillhet. Fröjd helt enkelt.
I brevlådan låg en ny bok och väntade på mig. Den är hur inspirerande som helst!
Anna-Karin Lundberg har låtit sig influeras av målade motiv i gamla kyrkor och omsatt dem till fantastiska stickmönster. Rekommenderas! 
Jag ville testa något ur boken med en gång och det gröna på vantarna är efter en skiss i boken, dock modifierad så att maskantalet skulle stämma över ett varv. 
Ute luktar det höst och jag tror att någon i smyg bygger en fästning i hamnen.
Vid huset vid havet sjunger sommarblommorna snart på sista versen. 
Det är vackert. 
Hortensian har inga planer på att sluta blomma än.  

Lika mycket meditation som maska efter maska.

4 kommentarer:

  1. Att sticka är som att sjunga långsamhetens lov. En slags meditation. Vilken fin inspirationsbok!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag känner mig glad att någon fastnar så för 2-änds...du gör så mkt fint! Och boken...jag fick den i brevlådan idag...den är ju fantastisk! Så roligt med böcker om stickning som.ven innehåller historia.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder och din stickning är fantastisk, själv var jag i garnaffären igår men inte blev det något utav det! Om du vill kika in hos mig så finns det något där till dig:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Oh vad spännande, satt och tittade på just den boken idag och så hittar jag det här hos dig direkt efter... "smygläste" i den och om inte annat så är det en härlig inspirationskälla... <3

    SvaraRadera