13 sep. 2012

Ett litet underverk i en stor värld

Känner mig som en gråsten idag; oförmögen att röra mig, tråkig, kantig och långsam på något sätt. Även en gråsten kan ju ha en uppgift, som att vara en byggsten i ett slott eller en koja, men jag känner mig mer som gråstenen på en obebodd ö där inte ens fåglarna landar. Dramatiskt beskrivet kanske men egentligen är det väl inte så farligt. Jag är bara så trött på att inte orka det jag vill.

I väntan på en bättre dag så har jag stickat klart en brun vante.
Jag börjar få upp en ganska bra fart på tvåändsstickningen.

En av mina fina orkidéer blommar. 

Ett underverk.

4 kommentarer:

  1. Såna vackra färger ihop - lime och brunt. "gillar"

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej jag måste fråga, har du mönster på din snygga bruna klänning? Vilken är den 3:e av de vita sjalarna?

    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Anna - Tyvärr finns inget mönster till den bruna klänningen. Jag har ritat och klippt efter eget tycke och smak. Den tredje vita sjalen är en Weekend shawl som jag köpt mönster till på nätet http://craftydiversions.wordpress.com/2011/03/04/weekend-shawl/

    SvaraRadera