27 sep. 2012

Dunkla tankar

Va? Hur kan det komma sig att det redan är kväll och mörkt ute? Inte kan det väl bero på att jag somnade på soffan och några timmar försvann? Jag ser verkligen fram emot att komma ur den här trötthetsdvalan jag befinner mig i, undrar bara när det blir?
Jag har, för tredje gången, börjat på sjalen Stjärnhop och nu tror jag att det kan bli något!
Den här gången gillar jag färgvalet och får snits på intarsian så det finns gott hopp.

Förövrigt så funderar mycket där jag befinner mig i trötthetsdvalan... Känner ni till den lilla Venusskulpturen, Venus från Willendorf?
Det finns många figuriner i ungefär samma anda och man tror att de är fertilitetssymboler vilket kanske inte känns så konstigt men tänk om arkeologer om några hundra år hittar Barbiedockor här och var runt klotet. Vad ska de då tro? Att det är figuriner av drottningar, fertilitetssymboler eller att vi faktiskt såg ut så på vår tid?
Barbie
För egen del så måste jag tillstå att jag är mest lik Venus...



4 kommentarer:

  1. Jag liknar också mest Venus. Eller som när kompis pappa såg ett foto av mig i en solstol från en semester på Zakyntos: - Är det Kolossen på Rhodos? :-(

    SvaraRadera
  2. Vi kanske skall lägga till Venus till Toppsnäckorna?
    kram

    SvaraRadera
  3. Här är en till Venus. Någon Barbie har jag aldrig varit, nja kanske lite i 20-årsåldern men det var måååånga år och kilon sedan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men titta, har du hittat den lilla skulpturen jag stod modell till ;-0 och tröttheten håller väl i sig till vi får se lite sol nån dag! Njut av dina underbara promenadvägar under tiden!

    SvaraRadera