5 juni 2012

Aj aj aj

Idag är det minsann lite synd om mig! Inte så mycket för att jag skurit mig över tre fingrar...
...utan för att jag varit så klumpig. Det mesta har varit på vippen att gå illa, som tex när jag skruvade av korken från en flaska och först då får för mig att skaka den innan jag ska hälla upp i glaset. Det kunde blivit dricka i hela köket... men det blev det inte tack och lov. Jag har också varit på väg att gå ifrån plånboken i två olika butiker, bara för att jag vimsat med alla saker och kassar jag hade att bära på. Just det - det är ju skittisdag idag! Det förklarar allt...
Så resten av kvällen ska jag sitta tyst och lugnt framför tvn, och bara glutta då och då på min fina amaryllis som blommar efter vintervilan i källaren.

Skönt att det snart är onsdag. Och en ledig sådan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar