13 juli 2010

Semesterstängt?

Nej, skulle inte tro det!
Här pågår det full aktivitet!
Vi har haft besök av glassätande sötnosar.

Och vi njuter av sommarkvällarna.

Jag stickar vidare också förstås - den lilla symaskinen som jag brukar ha på altanen strejkar. För den delen så är det för varmt på altanen - vi har haft +30 grader ute sen i fredags. I skuggan. Flämt! Och på altanen är det varmare...
I vilket fall som helst så tycker jag att det är så roligt när stickningen är klar när garnet lagom är slut. Om ni förstår hur jag menar...
På senaste Harunin och på nya Coquille så hade jag precis lagom mycket garn, så det räckte med nöd och näppe. Det gillar en smålänning! 

Coquille-sjalen är på blockning för tillfället. Den är stickad i Noro Silk Garden lite med stickor 3.5 och 5.5, och jag hade bara tre nystan, så jag fick anpassa mönstret så det räckte. Det gick finfint!
Så här ser den ut just nu:

Idag ska vi kalasa lite, men jag hinner nog med ett varv på nästa projekt.
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar