31 juli 2010

Fiskare och festande kråkor

När jag var liten fanns det en hel del fiskeredskap runt omkring mig
och många var de fiskmiddagar vi åt.
Fick lite flashbacks häromdagen när vi fikade i Grönhögen på Öland.


De här damerna har nog mött många vågor funderar jag...


De senaste dagarna har varit fyllda av besök och något handarbete har inte hunnits med. Nu i eftermiddags, när vi var ensamma igen, började jag sy ihop de blå remsorna som jag skar häromdagen.

Havsblå.
Det roliga med de här blocken är att det blir små block "gratis" - när man ändå syr.

96 stycken små godingar utan mål och syfte har jag nu.
Föresten - Vet ni att kråkor gillar glass?

En tappad glasskula på marken blev fest för ett helt fång med kråkor.
Tjolahopp!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar