22 juli 2010

Se upp!

Idag har jag och min senaste quilt varit på vift, och det blev läckra bilder!
Men... de får ni inte se än. 
I kategorin Sticka så länge garnet räcker, som jag skrev om HÄR,
kan jag avslöja att jag gjort det igen!
På den här sjalen var avmaskningsvarvet lååångt, och jag ville ha sjalen så stor som möjligt, så det gällde att börja maska av med minsta möjliga garn kvar.

Det hade inte räckt till ett kvarts varv ens, så jag är nöjd!
***
Jag gillar hus!
Hus kan vara väldigt vackra, mäktiga och stolta, som de här
som jag fotograferade i Eskilstuna i Sörmland, mot en underbart blå himmel.
Det här är ett vackert smycke på ett hus, som man måste se upp på för att se.

Och den här gaveln är något att hålla sig i när det stormar.

Många tegelstenar blir det...
Tjingpling!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar