25 juli 2010

Minnesfönster

Tredje dagen med regn, och jag har tråkigt!
Så tråkigt att jag sandwishat den stora Schnibbles times two-quilten, börjat sticka på ännu en (onödigt krånglig) sjal och börjat skära ner en massa blå remsor till små bitar.

Nu är det den blå rullen som köptes i Birminham förra året som hamnat under kniven. Den rosa blev en stor Twin sister-quilt och charm packen som ligger överst i traven fick Ingrid och hon har sytt en jättefin quilt av den.
Det finns mer tyg att göra något av som ni ser. 

50 stycken remsor var det i rullen, och alla ska skäras ner så jag har att göra ett tag. När jag inte skär tänker jag på utflykten häromdagen, och minns ett vackert fönster...

...en underbar efterrätt med röd hallonsås mot blå duk...

...och en viljestark fläderbuske som växer där inga fläderbuskar borde kunna växa.

Bilderna är från Eksgården på Öland.
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar