20 juli 2010

På rad i hundratals år

Kommer ni ihåg mina tonårsrangliga tomatplantor?
De har blivit stora nu! Och massor av gula tomater blir det!

Och pelargonerna blommar så jag blir alldeles glad!
Rosa, orange, vita, lila, röda och gula trängs de på vår altan.
  




Vi har varit på semestertripp några dagar, och jag har sett världens vackraste allé!
Kastanjer i långa, långa rader. Mäktigt!

Visst kan man känna hur starka träden är?
Denna fantastiska allé finns i Gimmerstad i Sörmland. Dit vill jag åka när kastanjerna blommar. Och när hösten färgar löven gula... Och när det är rimfrost på grenarna!
Tack snälla K för att du visade mig de underbara raderna av stolta väktare!
***
Mitt bougainvillea-färgade entrådiga ullgarn från Färgkraft har blivit ännu en flortunn sjal, en Annis.





Min våg är inte så noggrann, men sjalen väger ca 25 gram.
Lätt som luft.
Jag har många, många bilder att visa efter gjorda fotosafaris. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar