4 apr. 2020

Sprite´s fen

Tre svarta sjalar bestämde jag mig för att sticka. Den första var Ringbearer och den andra är den här.
Jag har tidigare stickat en grön Sprite´s fen som jag tycker mycket om men mönstret framträder fantastiskt i svart.
Sjalen är stickad i handfärgad merinoull från Easyknits, förutom sista spetsbården som är stickad i mjuk Alpaca 1 från Isager.
Luna inspekterade sjalen, som hon alltid gör. Den fick godkänt.
*pust*

Precis som när jag tog bilder av Ringbearer var jag rädd att sjalen skulle blåsa i vattnet men jag ville gärna ta bilder med havet som backdrop och det gick bra den här gången också. Frågan är om jag törs fotografera även den tredje sjalen med hav i bakgrunden, det kanske är att riskera för mycket. Vi får se när det blir dax.
Jag hade tänkt göra en massa saker idag men orken vill inte riktigt infinna sig. Hela världsläget gör mig matt men om jag putsar ett fönster om dagen så är huset färdigputsat om några veckor... Det är ändå en plan. En plan som min artrosömma axel kanske kan acceptera dessutom. Hur planerar du dina dagar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar