10 apr. 2020

Mahy

I onsdags var jag ute och tog några bilder på den tredje svarta sjalen i min svit.
Igår lämnade jag alla tre till en kär vän som ska prova och klämma och känna och se om det är någon eller några som passar henne.
Det här är Mahy
Sjalen är stickad i Holst garn Supersoft, 136 gram väger den. Nästan ingenting. 
Lätt som en sommarvind. 
Luna var förstås med och kontrollerade allt när jag fotograferade,  
det måste ju göras på rätt sätt och Luna är proffs. 
Jag stickade på 4,5 mm sticka, en storlek mindre än förslaget i mönstret.

Precis lika vackert väder som det var i onsdags har vi haft idag. 
En riktigt fin långfredag.  
Jag har broderat lite och maken har räfsat ihop grenar som blåst ner i vinterns stormar. 
Luna är alltid aktiv och hänger med. 
Morris, not so much.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar