9 juni 2019

Tillsammans igen

För en månad sedan stickade jag en Tillsammans-sjal. Den var rolig att göra så jag fortsatte att göra en till av en härva jag vann från Stickamera i höstas, en härva som legat där och ropat att jag skulle ta tag i den.
Garnet är härligt slinkigt då det är lika delar silke och obehandlad merinoull.
Lystern är magisk!
Bottenfärgen är mörkt grå och enda bilden som ger en någorlunda rättvis färgåtergivning är från blockningen, på alla bilder som är tagna utomhus ser sjalen blå ut men den är alltså mörkt grå med röda och gröna fläckar. 
På slutet drygade jag ut garnet genom att varva in ett garn från A Homespun house i samma grå färg. Det händer inte ofta att två handfärgade garner från helt olika ställen är helt lika! 
Många, många små pluppar, lätta att göra enligt mönstret, ett mönster av Sofia Kammeborn som finns på både svenska och engelska. 
Sjalen är inte jättestor, jag stickade till silke/merinogarnet var slut och I-cordkanten är helt gjord i det andra garnet. 
Två hela härvor hade gett mig en större sjal men jag är nöjd med den som den blev. 
Perfekt att sno runt halsen och blåsigt och kylig sommardag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar