7 juni 2019

Moneta och lyxen

Jag lovade min dotter för några veckor sedan att sy henne en klänning. Hon valde ett mönster från Colette, Moneta dress. Mönstret har jag haft ganska länge men jag har inte använt det så jag var lite osäker på storlek och passform så jag sydde en provklänning till att börja med.
Eftersom vi bor några mil ifrån varandra träffades vi en kväll på halva vägen, på en parkeringsficka intill E22an, så hon fick prova och jag kunde kolla vad som behövde justeras. 
Några småsaker behövde ändras men klänningen satt bra på henne. 
Livet är helfodrat men kjolen är i enkelt tyg. Jag sydde provklänningen i turkost för av någon anledning har jag flera turkosa tyger i mitt tygskåp...

Tyget min lilla dot valde är mjukt blått, nästan lite duvblått. En perfekt färg till henne.
Trots att jag sydde efter de ändringar jag gjort på provklänningen blev halsringningen inte riktigt bra på den andra så den fick jag göra lite annorlunda och det blev också fint.
Svala sköna sommarklänningar och 
båda fick lilla dot med sig hem idag. Tyvärr passar inte modellen på mig annars hade jag nog sytt en till mig också.

Något som däremot passade mig perfekt var att bli bjuden på Afternoon tea i eftermiddags. 
Vilken obeskrivlig lyx! Tänk att ha en vän som lägger ner så mycket kärleksfullt jobb på en fika! Tusen Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar