20 feb. 2019

Plingsulli

Hemtex gör då och då designsamarbeten och tar fram produkter som säljs under en begränsad period. Ulrika Gustafsson, Plingsulli, har gjort produkter för Hemtex som jag tycker är superfina och jag köpte en duk med avsikten att använda tyget till något helt annat, som jag ofta gör.
Tidigare har jag sytt en påse av en Plingsullihandduk.
Det stadiga bomullstyget i duken jag köpte passade perfekt till väskor. 
Jag gillar färgerna och jag gillar stilen. 
Jag smög in en gul rand på utsidan
i samma tyg som fodret inuti väskan. 
Fram- och baksidan är lite olika.
Mönstret är mitt eget och finns HÄR om du också vill sy en. 
Dukar och kökshanddukar i stadig bomull kan vara riktiga guldgruvor om man vill göra en väska som ingen annan har.

4 kommentarer:

  1. Fin väska och en finfin idé. Tack också för mönster!
    kram

    SvaraRadera
  2. Du är enormt duktig på mycket, speciellt är jag imponerad av ditt syende...både väskor och klänningar/tunikor. Härliga väskor..hälsar Marie på Gotland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag funderar på att åka till öjn i april, då kanske vi kan ses?

      Radera
    2. Trevligt, det gör jag gärna!

      Radera