9 sep. 2018

Tage, ny i trakten

Har du röstat? På det som fyller dig med hopp och tilltro om en fin morgondag?
Jag hade gjort det om jag hade kunnat hälsar Tage. Tage har just flyttat till oss i huset vid havet efter att ha bott några år tillsammans med lilla dot och hennes sambo. Nu ska han få prova på havsluft. Våra tre katter undrade vad det var för konstig typ, han är varken katt eller människa, men de accepterade honom utan omsvep efter att ha sniffat lite på honom och sett att vi människor bryr oss om honom.

Jag har stickat rosensockor, ett gratismönster från Järbo Garn i fyra delar.
Några rosor, enkla flätor och en tvåfärgad resår. 
Mina är stickade i Allegria, det blå, och Schoppelwolle Admiral, det vita. Nu ligger de på tork efter en uppsköljning. 
Vi fick med oss några små godsaker från kalaset igår.
Smaskigt!

1 kommentar:

  1. Hej Tage! Jag tror att du kommer att trivas i ditt nya hem! /Sofia

    SvaraRadera