14 sep. 2018

Små bitar

Termometern visade 19 varma grader ute idag. Jag går fortfarande utan strumpor i sommarskorna, klänning och barbent men när jag körde hem på eftermiddagen körde jag förbi en man med ullrock, kragen uppfälld, och grova kängor på fötterna och en kvinna med täckjacka. September är intressant på många sätt, en del klär sig efter vädret, andra efter kalendern.

Även om jag inte har strumpor på mig ännu så hanterar jag dem ändå nästan varje dag.
Det här är Fragment, ett mönster av Helen Stewart. Ett enkelt och snyggt strukturmönster. Garnet är Rowan Fine art, ull, mohair, silke och nylon, köpt för några år sedan när jag var i Glasgow.
Så här ser det ofta ut när jag kommer hem; minst två katter som ligger några meter från kaninburen.
Kattvakten arbetar när jag arbetar.
Tage gillar läget, fast han gillar morötter ännu mer.

Tidigt i somras fick jag massor av frösådda småplantor av Kikki. Trots den brännande sommaren och all torka så blommar det fantastiskt mycket nu. 
Lycka på en liten plätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar