28 maj 2018

Majs sista måndag

Jag och alla myggen gick en liten kvällsrunda.
Jag konstaterade att det är många långa taggar på berberisen och myggen höll med mig 
om att busken blommar ovanligt rikligt i år. 
Sedan tittade vi till den ena av våra två trädpioner, den med enorma vita blommor. I morgon kom vi överens om att titta till den igen för då är den nog som vackrast. 
När vi gick till de stora rhododendronbuskarna på norrsidan av huset anslöt några hundra myggor till. De ville också se alla lila blommor och 
de ville dessutom smaka på mig. Usch!
Jag gick in, förhoppningsvis ensam, och trädde upp en socka på en sockblocker och 
sa jag hej till den enda av alla mina pelargoner som jag kan namnet på. 
Hon heter Mrs Quilter och är sötare än söt och är dessutom en gåva från en kär vän för några år sedan. Min Mrs Quilter har fått många barn och de växer nu upp både här och där, några ute och några inne. Vi småpratade en stund om ditt och datt och sa sedan godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar