12 maj 2018

En bättre dag

En bättre dag än på länge. En sådan fin dag som innehållit mina nya prickiga Moheda-skor (som fortfarande är alldeles för hårda för att vara sköna men jag vet att de töjer sig om jag bara lyckas använda dem tillräckligt mycket),
äppelblom (vilken dag blir inte bättre av äppelblom?) 
och knappar till koftan.
Jag hittade perfekta knappar i min garnsamling. Varje gång jag kan använda något av det jag redan samlat på mig i stället för att behöva köpa nytt känns som en vinst. Hurra!

Och så har vi haft fint besök i viken. 
Ett ägretthägerpar stannade till en stund.
De gick i strandkanten och sträckte på sina långa halsar då och då.
Tack för att ni kom!

Viken visar en av sina många vackra sidor ikväll, en fin final på en fin dag helt enkelt. 
Det är alldeles stilla.
Försommarljuvligt på alla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar