31 maj 2018

Favoritfooties med småfåglar

Jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig. 
Det blev ett par kortsockor till, de går ju fort att sticka och är roliga att göra! Dessutom var det alldeles lagom ansträngande att sticka små korta sockor för mig idag.
Mönstret till de här har Tina Lundell gjort och det heter Favoritfooties. Mönstret innehåller en modell men fyra olika varianter och det är på svenska. Jag gjorde varianten Småfåglar.
De här små godingarna är stickade i Regia Cotton flowers color och det är en bomull/ull/nylon-blandning på min vanliga 2.25 mm-sticka. 
Jag har en lista med syprojekt som jag ska försöka jobba på, det kanske kan avhålla mig från att göra ännu fler små söta sockor. Eller inte, vi får se, här är det ju lusten och inspirationen som får råda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar