24 aug. 2017

Massor av små prickar

I slinkigaste viscosejersey är min andra tunika sydd och
så visar jag den utan att den är riktigt pressad! Nåja, allt här i livet är inte nypressat och slätt. 
En marinblå tunika med rosa prickar och till det passar mitt lilla handgjorda muminhus från Tjava design. 

Även den här har extra vidd och det blev extra bra i viscose med fint fall.
Den kommer säkert bli en favorit.  
Sakta växer första ärmen på Whippetkoftan. 
Som vanligt funderar jag på hur långa ärmar egentligen behöver vara och, som vanligt, kom jag fram till att det är bra om de är tillräckligt långa. Ja ja, 18 varv kvar på första ärmen och sedan väntar en lååång ärm till. Det är bra att jag är sysselsatt för just nu är det mycket som surrar i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar