29 maj 2017

Når du himlen?

Så här blev den, min Touch the sky-kofta.
Mönstret är designat av Elena Nodel och finns att köpa på Ravelry (på engelska). Det finns flera varianter med lång/kort ärm och långa eller kortare snibbar fram. Jag valde trekvartslånga ärmar och långa framstycken. 
Min kofta, som är ljuvligt mjuk och skön, är stickad i Geilsk bomuld og uld på stickor 3,25 mm. Garnet är hälften bomull, hälften ull. Sex nystan gjorde jag nästan av med till min storlek XL2. Mönstret innehåller många olika storlekar, från 30 -52 tum över bysten. 
Koftan är inte gjord för att knäppas utan hänger löst fram. 
På ärmarna är det ett litet spetsmönster. 
Hela ryggen är spetsstickad, ett enkelt mönster som man lätt lär sig. 
En kofta med swisch och swosch i. 
Minerva var med när jag tog bilderna, med mobilen fastkilad mellan två grenar i ett träd. I trädet höll Luna koll. Så klart är de alltid med om de inte har något viktigare för sig.
Lite swisch och swosch kommer här.
Sommarens favoritkofta, helt klart.

3 kommentarer: