9 juni 2016

Tusen färger

Att försöka ta bilder på en lätt och luftig sjal när det blåser ute är inte helt enkelt men eftersom ljuset var bra så tog jag med nya Nymphalidea ut.
Jag gillar den spännande formen på sjalen och faktum är att den runda delen ligger väldigt bra runt axlarna och nacken och så kan man svepa den stora snibben runt halsen, flera varv om man vill.
Jag har stickat i Regia tweed (det grå, ca 75 gram) och  Mille Colori baby (det flerfärgade, ca 65 gram) på stickor 3,25 mm. 
Mille colori gör skäl för namnet, det är verkligen många färger om än inte tusen. 

Sommarlätt och sommarljuvt. 
Jag hade tänkt göra sjalen ytterligare lite större men härom kvällen kände jag ett behov av att avsluta någonting och sjalen var närmast till hands. Min är lite större än vad som föreslagits i mönstret och blev lagom stor tycker jag. 

1 kommentar: