18 juni 2016

Attackstickat

Fastertiden är över för denna gången och innan barnen lämnades så attackstickade jag.
Lilla A kunde inte få den lilla filten, i garnet hos förälskat sig i, fort nog och även om den bara var lagom stor till en docka så hade hon den som täcke när hon somnade. Hon var så nöjd när hon packade ner den idag. Med sig hade hon också en mössa i reflexgarn stickad av garn hon valde igår.  
Mössan till stora A får jag göra en annan dag för även om allt är stickat med stickor 8 mm och jag stickar snabbt så hann jag ändå inte börja på hans.
Det är ju inte riktigt mössväder än som tur är. 

Det har inte regnat något idag men trädgården tackar ödmjukast för regnet som föll igår.
Blommorna på rhododendronbuskarna är mindre än jag någonsin sett dem men de är otroligt många.
Viken är vacker som alltid. 
Vilken himmel och vilka färger!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar